четвер, 5 червня 2014 р.

Як допомогти дітям у конфліктний та постконфліктний період

Вийшов друком методичний посібник «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період», розроблений фахівцями Центру «Ла Страда – Україна» за співпраці з Жіночим консорціумом України.

Посібник має гриф Міністерства освіти і науки України і містить рекомендації зі здійснення соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми в період переживання соціально-політичних конфліктних та постконфліктних ситуацій.


Окрему увагу також приділено роботі з педагогічними працівниками та батьками.

Видання «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період» є особливо актуальним для ситуації, що нині спостерігається в державі.

Посібник  розроблено фахівцями Центру «Ла Страда – Україна» на допомогу соціальним педагогам, практичним психологам, педагогічним працівникам, фахівцям громадських організацій, батькам. Тобто всім, хто тісно контактує з дітьми і має знати, що і як говорити маленьким громадянам про події, які відбуваються у країні і як допомогти їм подолати тривогу.

Зовсім скоро книгу отримають київські школи. Також посібник буде надіслано в обласні центри практичної психології, які опікуються шкільними психологами і соціальними педагогами, але в обмеженій кількості.
Посібник відкривається розділом, в якому подається опис організаційно-методичних аспектів роботи працівників психологічної служби в сучасній соціально-політичній ситуації.

У другому розділі представлено характеристики соціально-педагогічної роботи з дітьми в конфліктний та постконфліктний період, огляд нових викликів, пов’язаних із з соціально-політичною ситуацією в Україні. Визначені сучасні виклики, що стали наслідком конфліктного періоду в країні, вимагають окреслення актуальних напрямів та змісту соціально-педагогічної роботи.

Це й формування адекватних знань та уявлень про соціально-політичні події в країні, і приділення особливої уваги роботі з учнями із вразливих сімей або сімей, що перебувають у складних життєвих обставинах, і протидія булінгу (цькуванню, переслідуванню тих, хто має відмінності від домінантної групи, в тому числі й у зв’язку із розбіжністю в поглядах та переконаннях).

У цьому розділі також розкривається поняття «інформаційної війни» та в черговий раз переконливо доводиться необхідність формування критичного мислення у дітей. Наголошується також на необхідності залучення територіальних місцевих громад до вирішення конфліктів. Надаються рекомендації класним керівникам з оптимізації їхньої діяльності в цей період.

Третій розділ «Психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період» містить інформацію про можливі наслідки для здоров’я дітей від перебування у травматичних ситуаціях, розкривається зміст роботи психолога, надаються рекомендації батькам щодо профілактики посттравматичного стресового розладу у дітей.

Четвертий розділ характеризує діагностичний та корекційний інструментарій для працівників психологічної служби системи освіти.

У додатках наведено лист Міністерства освіти і науки України від 11.03.2014 №1/9-135 «Про надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу» та лист від 02.04.2014 № 1/9-186 «Щодо навчання дітей військовослужбовців, які переїхали з Автономної Республіки Крим та м. Севастополя на постійне місце проживання до інших населених пунктів України», а також інформація про можливості отримання допомоги.

Електронний варіант методичного посібника «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період» можна скачати за посиланням http://la-strada.org.ua/ucp_file.php?c=2GYL9Qr0wjASFBTPCzvDWRj3xlXKHZ


0 коммент.:

Дописати коментар