четвер, 22 грудня 2011 р.

Про акції, інформаційні кампанії та ін.


Появу цього допису зумовила «суб’єктивна думка» земляка, розміщена на сайті «ЖИВОЙ КОМСОМОЛЬСК» в розділі «09.12.11 /аналитика События и мнения» під заголовком «По тому же принципу:» http://www.komsomolsk.in.ua/sobitiya-i-mneniya/09-12-11-analitika

Перша «суб’єктивна думка» автора: «Главное провести акцию, а что на ней будет происходить, какие ее последствия и для чего на самом деле она нужна - подумаем позже» поступает, по нашему субъективному мнению, Центр «Родис» - в нашому випадку є невірною і, на жаль, виглядає пасквільно. Діяльність ГО «Центр «РОДІС» здійснюється планово, згідно власних статутних місії, мети і завдань. Рішення про проведення всіх заходів приймає дирекція, всі представники якої мають вищу педагогічну освіту, педагогічний стаж понад 20 років і звання «Відмінник освіти України». Отже, рішення є свідомими і компетентними. Крім того, координатори просвітницьких заходів пройшли спеціалізоване навчання громадських активістів, мають відповідні підтверджуючі свідоцтва та сертифікати (громадській діяльності необхідно вчитися, як і будь-якій іншій діяльності). Всі наші заходи прозорі й висвітлюються в соц.мережах, а також на офіційному сайті, де завжди зазначаються їх мета, зміст та інші деталі.

Друге твердження автора публікації: «Его, Центра (чит. ЕвроСоюз), последняя акция «16 дней против гендерного насилия» и способы ее организации подтверждают это» - дозволяє зробити висновок, що слово «ЕвроСоюз» стало ключовим в його суб’єктивній оцінці діяльності, яку здійснює ГО «Центр «РОДІС» в рамках інформаційної кампанії «16 днів проти гендерного насильства». Роз’яснюю:
1. Інформаційна кампанія «16 днів проти гендерного насильства» не належить будь-якому з проектів ЄС, вона є всесвітньою і проводиться з 1991 р. більше як 800 організаціями в понад 90 країн світу, в т.ч. в Україні і Росії з 90-х років. А Проект ЄС «Права жінок та дітей в Україні – комунікаційний компонент» реалізовується в Україні з 2009 по 2011 рр.
2. Інформаційні кампанії «16 днів проти гендерного насильства» в різних країнах і в різних містах проводяться за допомогою різних інструментів. Під час міської інформаційної кампанії «16 днів проти гендерного насильства» в м. Комсомольську використовувались інструменти Всеукраїнської національної інформаційної кампанії «16 днів проти гендерного насильства», які були надані двома відомими організаціями - Проектом ЄС «Права жінок та дітей в Україні – комунікаційний компонент» і Міжнародним жіночим правозахисним центром «Ла Страда – Україна». Усі вони погоджені з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

Власне аналіз будь-якого предмету (в т.ч. дії чи події) передбачає глибоке вивчення самого предмету, що аналізується. В даному випадку - чому саме Проект ЄС «Права жінок та дітей в Україні – комунікаційний компонент» знайшов підтримку у керівництва ГО «Центр «РОДІС». Прикро, що Олександр Марченко, як автор «аналітики», не став вдаватися в деталі, висловивши при цьому не лише свою особисту суб’єктивну думку, а й думку всього об’єднання «ЖИВОЙ КОМСОМОЛЬСК» (адже підписався як «координатор ЖИВОГО»).
Поясню суть питання. Проблеми подолання насильства в сім’ї, в т.ч. (гендерного насильства), нерівності в реалізації прав жінок і чоловіків, захисту прав дітей і жінок не є новими для України. Превентивна і корекційна робота над цими проблемами ведеться вже багато-багато років. При цьому використовувались різні інструменти, що мали, вважаю, недостатню ефективність, адже суттєвого зрушення у вирішенні зазначених проблем досягнуто не було. Метою Проекту ЄС «Права жінок та дітей в Україні – комунікаційний компонент» була розробка більш ефективних інструментів, спрямованих на підвищення комунікації в громадах і в суспільстві в цілому. Проект діяв спільно з урядом України в 15-ти регіонах держави разом з місцевими громадськими та державними організаціями. За 2 роки дії проекту було напрацьовано нові комунікаційні інструменти, які передані в грудні цього року представникам Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та громадським організаціям. Ці інструменти - навчальні онлайн матеріали, відео та фотобібліотека, графічні макети промоматеріалів, щоденний моніторинг ЗМІ, фактаж щодо захисту прав жінок та дітей, база даних організацій та установ, відпрацьовані алгоритми проведення інформаційних кампаній, прес-турів, брифінгів, конкурсів та ін. Результативність використання в інформаційних заходах інструментів Проекту ЄС «Права жінок та дітей в Україні – комунікаційний компонент» відстежували фахівці українських соціологічних інститутів. До речі, до Комсомольська вони теж приїздили – спілкувалися з комсомольчанам просто на вулицях, в магазинах, заходили в різні установи, а також робили опитування по телефону. За всіма показниками інформаційні акції, проведені в Комсомольську, виявилися одними з найкращих в Україні. Про це публічно повідомив регіональний координатор Проекту ЄС «Права жінок та дітей в Україні – комунікаційний компонент» Віктор Дворніков 30 листопада 2011 р. під час заходу у виконкомі Комсомольської міської ради.

Далі координатор сайту «ЖИВОЙ КОМСОМОЛЬСК» під час висловлення своїх думок спирається на статтю «Гендерне насильство: шляхи подолання проблеми» в газеті «Телеэкспресс» №49 від 7.12.2011р., яку можна побачити тут https://picasaweb.google.com/118126056445461230080/16192011#5687811637681148530
Зауважу, що в цій газетній публікації відображені події і факти, які мали місце під час презентаціі міської інформаційної кампанії «16 днів проти гендерного насильства», що відбулась 30 листопада 2011 р. у виконкомі Комсомольської міської ради. Тож «акценти», приведені в статті Олександра Марченка, прокоментую наступним чином:
Стосовно офіційної назви інформаційної кампанії «16 днів проти гендерного насильства»: дана інформаційна кампанія є всесвітньою і назва її є офіційною. 16 днів - звичайно дуже мало для того, щоб вирішити проблему, однак достатньо, щоб сказати про неї вголос. До того ж, превентивна просвітницька робота з подолання домашнього насильства у Комсомольську триває в системі і буде продовжена у 2012 році.
Причину проблеми насильства в сім’ї, в т.ч. гендерного, ГО «Центр «РОДІС» бачить, вона відома, про неї наша організація писала багато разів.
Рівень своєї активності кожна громадська організація визначає сама - в залежності від запитів членів своєї організації, від масштабу проведення заходу (чи це захід лише для членів організації, чи це міський захід, чи регіональний та ін.), а також в залежності від власних своїх ресурсів.
Вважаю, що про «нужность» или «ненужность» цитування тих чи інших висловлювань приймає рішення той, хто використовує їх в контексті своїх промов. Даним висловлюванням М.Тетчер ілюструвала свій виступ «Важливість участі жінок у процесах прийняття рішень» радник міського голови та депутат міської ради Н.Р.Карпець під час презентації міської інформаційної кампанії «16 днів проти гендерного насильства», яка відбулась 30 листопада 2011 р. у виконкомі Комсомольської міської ради.
Збільшення звертань на національну телефонну «гарячу лінію» Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда-Україна» свідчить про те, що жертви домашнього насильства нарешті почали усвідомлювати: не треба терпіти знущань і побоїв, є люди, що можуть надати допомогу, і що ця допомога є реальною. І ще – жінки, які потерпають від насильства у власних сім’ях, почали більше звертатися за допомогою не лише на національну телефонну «гарячу лінію», а й в нашу міську організацію, про це можу засвідчити особисто.

І наостанок про випадок із вчиненням насильства над дівчиною з боку її ровесниць, що мав місце у Комсомольську. Про це йдеться в статті Олександра Марченка під заголовком «Вот вам в «ответ» про «пользу» от подобных акций». Зауважу, що міська інформаційна кампанія «16 днів проти гендерного насильства» була спрямована на протидію гендерному насильству в сім’ї. Проведення превентивних заходів проти насильства в середовищі підлітків і молоді керівництвом ГО «Центр «РОДІС» також планується, наразі триває пошук дійсно ефективних інструментів. Як тільки вони будуть знайдені, розпочнеться відповідна робота і в цьому напрямку.

Л.Б.Дмитренко,
директор ГО «Центр «РОДІС»

P.S.
Хороша думка в розділі "Про нас" на сайті «ЖИВОЙ КОМСОМОЛЬСК» http://www.komsomolsk.in.ua/predstavlenie/blog
«Нет времени для критики нашей деятельности или деятельности других людей - вместо этого предлагаем дать ладу в своем окружении»
Марченко Алексей, психолог
Главный координатор проектов

0 коммент.:

Дописати коментар