четвер, 2 березня 2017 р.

Результати роботи Національної «дитячої» гарячої лінії 772


Національна «дитяча» гаряча лінія - це 45 392 дзвінка впродовж 2016 року.

Це на 7000 більше, ніж в 2015 році і на 18 000 більше, ніж в 2014 році.

Це 3 види консультацій:

1) інформаційні;

2) психологічні;

3) правові.

Це робота щоденно по буднях з 12-00 до 20-00.

Це чотири роки постійного спілкування з дітьми.

Це фахові тренінги та супервізії для консультантів для підвищення їх кваліфікації та зменшення «ефекту вигорання».

Це консультації експертів з державних і недержавних організацій.

Це взаємодія з державними структурами та громадськими організаціями для надання допомоги дітям.

Це підтримка Дитячого Фонду ООН ЮНІСЕФ та інших міжнародних організацій та донорів.



Такі дані було оприлюднено 1 березня в ході презентації діяльності Національної дитячої "гарячої лінії за 2016 рік. Були представлені нові тенденції у дзвінках та напрями роботи.



Найчастіше дітей турбують психологічні проблеми, страхи та тривоги. Такі дзвінки складають 28% від загальної кількості. Це говорить про те, що дітям необхідна підтримка, що вони хочуть, щоб їх почули і зрозуміли.



Діти багато цікавляться інформацією про свої права і про діяльність Дитячої «гарячої лінії». Такі дзвінки складають 18%. Вони потребують інформації про те, для чого створена лінія і як вона може допомогти, як захищати себе від різних порушень.



Великий відсоток – 14,9, складають питання, які пов’язані зі статевим вихованням, вагітністю, статевою ідентичністю, захворюваннями що передаються статевим шляхом, контрацепцією, сексуальними фантазіями, збоченнями, а також будь-які питання щодо сексуальності та сексуальної освіти. Дітям необхідна доступна та зрозуміла інформація про те, чого вони не розуміють або з чим ще не стикалися. Часто батьки не хочуть чи не можуть вільно говорити зі своєю дитиною про секс, сподіваючись, що все розкажуть вчителі у школі. На практиці ж дітям доводиться самим знаходити відповіді на свої питання. І тоді можуть з’явитися проблеми: небажана вагітність, хвороби, розбещення, аборти, проституція.



Ще одна категорія запитань – стосунки з однолітками – 8,6%. Це і спілкування з друзями та однокласниками, різні проблеми які виникають під час спілкування та дружби і налагодження взаємин з протилежною статтю. Цікаво, що хлопці більше цікавляться тим, як познайомитися та зацікавити дівчину, дівчата ж більше схильні розказувати про невдалі стосунки.



Насильство в родині і булінг складають 6,2% від усіх дзвінків. Проблема полягає в тому, що діти часто не розуміють, що над ними вчиняють насильство, що їх права порушують. Завдання консультантів - не лише надати пораду чи допомогу, але й виявити факт насильства і пояснити дитині, що саме відбувається.



Більшість абонентів дитячої «гарячої лінії» діти - 84,6%. Дорослі звертаються через непорозуміння з дітьми-підлітками. Нерідко звертаються батьки тих дітей, які виховуються в неповних сім’ях. Також хвилюють батьків питання непорозуміння сина або дочки з учителями чи однокласниками.



Трапляється, що до звертаються небайдужі дорослі ‒ бабусі, дідусі, сусіди, які спостерігають насилля над дитиною в сім’ї.



Є запити юридичного характеру ‒ стягнення аліментів, установлення місця проживання дитини після розлучення батьків тощо.



Національна дитяча «гаряча лінія» - важливий інструмент захисту прав дитини, відзначений Комітетом ООН з прав дитини: «Комітет вітає створення безкоштовних телефонних служб (ліній) допомоги для дітей, які наражаються на ризик чи потребують захисту. Йдеться, зокрема, про «телефони довіри» та телефонні служби, що працюють за підтримки організації «Ла Страда – Україна» відповідно до рекомендацій Комітету».



Джерело: ГО «Ла Страда – Україна»

0 коммент.:

Дописати коментар